Jen tak si nechat vystřelit mozek...

úterý 29. ledna 2013

... ne, nebudu psát o kratochvílích Kurta Cobaina a jemu podobných. Původně jsem měla v plánu se podělit o zážitek z laktátový křivky a fyzioterapie, ale to počká, protože...

... jsem dneska večer otevřela krabice se starýma kazetama a cédéčkama, který jsem si před časem přivezla od rodičů neb jsem si v tchibu pořídila bazmek na digitalizaci kazet a usoudila jsem, že je načase, abych převedla kromě všech audioučebnic veškerých svých bizarních jazyků (včetně čtyř hodin Irish!) i starý kompilace písniček. Jsou mezi nimi opravdu úžasný věci včetně fenomenálních interních Zemanových songů (s naším novým "prezidentem" nemají nic společnýho, označení schytaly podle kamaráda mé sestry, jež je jejich původcem a bohužel i jmenovcem výše zmíněné ropuchy). Dneska jsem se teda po uspání M. ponořila do krabic. A zatlačila kroupu nad prvníma cédéčkama, který jsem si kdy koupila, prvníma, který jsem kdy dostala od rodičů k Vánocům, k patnáctinám, nad hudbou mýho gothickýho období a vůbec nad celým soundtrackem mýho dospíváním. Perlou jsou obzvlášť tajemný cédéčka označený jen jako Mp3 (v tý době revoluční formát, nezapomínejte!), který jsem promptně přetáhla do itunes, splácala dohromady a vznikl tak playlist, který se jinak než oldschool, ani jmenovat nemohl.

Vlezla jsem si s ním do naší 120 cenťáků dlouhý vany, neb je to jediný způsob z trenérova seznamu regenerace, který můžu provozovat (blbý je, že buď můžu mít ponořený torzo nebo nohy, s obojím se pod vodu nevejdu ani já) a nevěřícně přecvakávala. Páni, na to se zítra poběží.

On totiž playlist v případě, že jste zvyklí běhat se sluchátkama, dokáže neskutečný divy. Postupem času jsem si jich vytvořila několik, a i když jejich sílu znám, ještě pořád se mi stává, že vybíhám klusat s hudbou sestavenou na tempo. O umění vykalibrovat správně doprovod k rovinkách ani nemluvím. Písničky (pokud tedy nejsem jako můj tatínek, kterýmu je to naprosto jedno, "hlavně když to hraje", jak sám říkává - ačkoli si teda nedávno stěžoval, že jsem mu omylem do itunes nakopírovala Hurvínkova strašidýlka a předchozí mp3 přehrávač se mu zásadně pouštěl s památným songem Alkeholu "Radek"...) vás můžou táhnout vpřed, když už se nohy i hlava odmítají na něčem tak šíleném, jako je běh, podílet nebo vás můžou naopak pěkně zákeřně podrazit.

Stejně tak může být problém, když vyrazíte na závody bez sluchátek, protože jste se dočetli, že se neslučují s pravidly Atletické federace (nebo jakže se za instituce jmenuje), ačkoliv bez nich normálně neběháte.

To jsem sama sobě udělala vloni v Poděbradech a po přepáleným startu si poslední tři kilometry hrubě vyčítala, že jsem vůbec ráno vstávala z postele. Nějakou pořádnou skočnou do uší a podobný chmury by mě ani nenapadly. Podobně školáckou chybu jsem udělala na 1/2M v Plzni. Vzít si na závod zbrusu nový neotestovaný playlist je stejný riziko jako vzít si nový boty. Oboje vám může srazit vaz. Já měla starý vibramy, nový playlist, blbě přepnutý repeat na itouchi a DNF po 14 kilometrech. Shit happens, řekl by Forest.

Samozřejmě se vždycky najde hodně takových, kteří vám budou vysvětlovat, že nejlepší je stejně běhat na ticho, na zvuk vlastního dechu, nohou dopadajících na zem, na klid, na zvuky okolní přírody. Jo, souhlasím, pokud sedíte celý den v práci a chcete vypnout, je to asi ideální způsob. Já půl dne zpívám o nanynkách, panenkách, myslivcích a zahradníčcích, kteří kamsi jdou, o různé domácí zvířeně, která někam leze, přes něco skáče nebo je nucená tahat povozy v nepříznivém počasí, o všemožných městech luhů českých, moravských i slovenských a jejich okolí atd. a tím pádem upřímně přiznávám, že tu hodinu (dvě, tři), kdy si můžu pustit SVOJI hudbu a některými písničkami si s vybuzenou hlasitostí nechat vystřelit mozek, prostě miluju a zatím mi přináší výrazně víc relaxu, než ticho. (Občas nemám chuť poslouchat vůbec nic a pak taky nic neposlouchám, to dá rozum.)

A co vy? Běháte s hudbou? A pokud ano, co vás dokáže stoprocentně přinutit přidat do kroku nebo při čem se přistihnete, že váš běh začíná připomínat spíš hudební vložku bollywoodského filmu?

3 komentáře:

  1. Já mám ráda třeba SUM 41, A-Teens, Maxe Raabeho apod. Nohy většinou nestíhají, ale duše se třepotá do rytmu :o)) (prosím, nemohla bys zrušit potvrzení pro komentáře?)

    http://www.youtube.com/watch?v=zidiWe9yq88&list=FLK5QPeDaeux7SBwMzGGbQIw

    http://www.youtube.com/watch?v=okyn-5-f0lI&list=FLK5QPeDaeux7SBwMzGGbQIw

    http://www.youtube.com/watch?v=g3jw-nM2IoE&list=FLK5QPeDaeux7SBwMzGGbQIw

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obzvlášť první a třetí odkaz mě vrcholně oslovily!! ;-) A snad se mi to potvrzení podařilo zrušit, trochu s tím nastavením bojuju...

      Vymazat
  2. OK, tak ještě jedna :o)
    http://www.youtube.com/watch?v=_BDLcutLekU&list=FLK5QPeDaeux7SBwMzGGbQIw

    OdpovědětVymazat

Omlouvám se za kontrolu, ale nějak se mi nepříjemně rozmnožil spam. Díky!