B.O.B pro Báru (a samozřejmě nejen pro ni)

středa 6. května 2015

V komentářích pod základním kamenem spolku běžeckých ultras se Bára ptala na pár doplňujících informací k BOB Utility Sport. Tenhle text se jich bude týkat, takže vy, co s kočárem neběháte a běhat nebude, neztrácejte čas jeho čtením :-)

Baru a vy ostatní:

v prvé řadě gratuluju k, podle mě, skvělému rozhodnutí a dobré koupi, budeš určitě spokojená! S normálním kočárkem se podle mě plnohodnotně běhat nedá, byť vím o (minimálně) jednom případu, kdy mi bylo předvedeno, že to jde (a jak!). Každopádně zpátky k věci.
Síť proti muchám a komárům jako taková na B.o.ba není. Prodává se ale sluneční clona.
Z venku se sice zdá, že by měl jeden problém najít deset rozdílů, ale je skrz ni v pohodě vidět a je parádně prodyšná. Nahoře se přetahuje přes střechu a zajišťuje se na sucháče na zadní straně boudičky. Na boku ji zachytíš gumičkama za odpružení a žádný komáři se dovnitř nedostanou. Ty se na druhou stranu dovnitř dostaneš v pohodě - korbička je pod madlem na sucháče a dá se odklopit.
 Na první fotce mám odklopenou zadní část korbičky a objektiv míří ven zhruba ve výšce pasažérových očí. Na druhý mám clonu hozenou přes hlavu, je přes ni vážně parádně vidět. Výrazně líp než třeba integrovanou clonu, kterou měl Red Castle, se který jsem běhala předtím.

Fusaky - je mi jasný, že ten jejich zimní je drahá sranda. Dva tisíce za fusak je dost peněz. Já si ho ale koupila a musím říct, že je skvělý. Je teploučký, chlupatý a krásně do kočáru pasuje. To je i odpověď na to, jak běhat v zimě - běhala jsem přes celou zimu a byli jsme s kočárem i v Alpách. Kačenka v něm přes den spí venku a spala v něm v pohodě i tam. Ve sněhu, v mrazu a naprosto v pohodě :-). Dostala na sebe zimní kombinézu, kulicha, namazala jsem jí tváře dětským krémem proti mrazu a už mazala. Když byla hodně velká zima, omotala jsem ji ve fusaku ještě jednou dekou, případně z venku fusaku další. Vzhledem k tomu, že se dá stříška skutečně neskutečně sklopit, nefoukalo na ni a zvládli jsme to bez ztráty kytičky. 
Ta sklopená střecha zakrývá téměř celý kočár, takže jsem clonu ještě nepoužila, nebylo to potřeba. Kačenku zvládne v pohodě zastínit. Možná až bude větší a bude třeba víc čumákovat nebo jí budou trčet nohy ven... ale zatím bohatě stačí střecha kočáru.
K tomu, jestli do něj jde dát normální pětibodový. Oficiálně ne. A hned ti ukážu proč. Normálně máš popruhy na ramenou odepínací od těch, co vedou od boků. U BOBa to tak není. Boční pásy jsou napevno přidělaný z těm ramenním.

Jestli už ale normální zimní fusak máš, nevěš hlavu. Samozřejmě to jde udělat, jen to bude chtít menší zásah. Není třeba ani čekat na to, až přijde shůry, stačí nůžky a nit s jehlou. Zašiješ díry na ramenní popruhy, které tam jsou a místo toho ho rozstřihneš od ramenních otvorů po ty boční, stejně jako to je na tom jejich origoš. 

Jestli jsi, na rozdíl ode mě, zdatná švadlena, přišiješ si tam i ty sucháče, aby se ti to nemohlo rozlejzat. Já si takhle upravila jarní/podzimní fusak (mínus sucháče, na to jsem už neměla kapacitu):
Tím se dostávám k dotazu, co na dítě a kam s ním, když je venku jako v poslední době. Tenhle fusak je z Aestheticu a nedám na něj dopustit (navíc si sama můžeš zvolit barevnou kombinaci a že je z čeho vybírat). Je na jaro/podzim a flísová deka se dá dole zacvaknout, aby neplandala. Oblečení. V čem do něj závisí na počasí. Dneska měla bodýčko s dlouhým, slabý tepláky a slabou flísovou kombinézu. Ve včerejší prádelně jen bodýčko, holý nohy a odkrytá. Když je tak nějak mezitím, tak punčocháče, dlouhej rukáv a mikinu na zip, abych jí ji mohla kdyžtak rozepnout a případně i svlíknout a samozřejmě zapnutej fusak. Případně s sebou nosím ještě tenkou deku a když začne foukat studený, hodím ji ještě přes ni, abych neměla nerva, že mrzne.

Snad jsem na nic nezapomněla. Kdyby tě cokoliv další napadalo, ptej se :-) Jestli budeš chtít, napiš mi na sebe mail a můžeme zůstat v kontaktu - zatím přeju hodně sil, samé klidné noci a ať ten měsíc čekání rychle uteče!

17 komentářů:

  1. Ahoj Jitko,

    děkuju děkuju děkuju :-)
    Přesně tohle všechno jsem potřebovala vědět a teď už se o to víc kočárku nemůžu dočkat :-)
    Vtípek s burkou nemá chybu :-D
    Do fusaku přímo pro B.O.B.a investuju, už jen kvůli tomu, že jezdíme dost často na hory. S tím ostatním uvidím podle zkušenosti.
    Ještě jednou díky a měj se fajn.

    Bára

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jitko,
    Take dekuji za clanek a rady. Me osobne ceka za par tydnu porod, ale B.O.B. Ironman uz ceka, az ho zajedu :-) Tvoje rady se mi urcite budou hodit na podzim/zimu.
    Preji hezky den,
    Janca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce, ať všechno proběhne, jak má, přeju krásný, bezproblémový, ideální orgasmický porod a užijte si sžívání s novým členem rodiny :-) Napiš, jak to běhá! ;-)

      Vymazat
  3. Ahoj Jitko,
    diky za "navod" jak upravit fusak�� Hned to na me vyskocilo pri zadani dotazu do googlu, to se casto nestava:-) Pokud bych prosim mohla mit extra dotaz...jak dlouhe/velke jsou ty diry na ramenni popruhy, abych mohla provest zasah na svem B.O.Bovi a bylo to jak original;-)namerila jsem cca 35cm?ale nevim jestli to proziznout jeste vic nebo naopak min?
    diky
    Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! Ramenní jsou 37 cm (sucháč je mezi 18.-23.cm :-), ten na přezku mezi nohama 5 :-)

      Vymazat
  4. Dobrý den,
    děkuji za supr návod na úpravu fusaku.
    Ještě jsem se chtěla zeptat. Nemáte zkušenost s madlem pro dítě? Originál se nevyrábí, určitě kvůli bezpečnosti, ale malý e na něj zvyklý u kočárku předtím jsme ho měli...Nedalo by se tamnašoupnout něco jinýho?
    Předem děkuji za případnou radu.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :-) Madlo se speciálně pro střední Evropu, kde jsme zvyklí (na rozdíl od Američanů) ho mít, vyrábí - poptávka byla tak velká, že s tím začali: http://www.kestrade.cz/produkty/prislusenstvi/svacinovy-pultik :-) My ho teda nemáme, takže nemůžu přinýst praktický zkušenosti, k testovaným kočárům mi ho nepůjčovali, ale viděla jsem ho u Alžběty (utikejmamiutikej.cz) a vypadalo sympaticky.
      Ať to běhá!

      Vymazat
    2. Ahojda a moc děkuji za radu, koukala jsem na to a asi ho pořídím, je to zvláštní, ale asi tak jak píšeš, jsme na to nějak zvyklí a bez toho to pro mě vypadá divně.
      Ještě jednou děkuji
      Jitka

      Vymazat
  5. Ahoj, osobne tento pultik u Boba pouzivam, pokud by byl zajem o nafoceni, muzu poslat foto na mail. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, pokud byste byla tak hodná a poslala mi nějakou fotku. Na těch v shopech se to tváří docela křehce, jak jste s pultíkem spokojená? Vyklápí se do strany, a drží tam pevně? Nerada bych se spálila, přeci jenom dalších 660,-...
      Předem děkuji za odpověď a případné fotky Jitka

      bursova.jitka@seznam.cz

      Vymazat
  6. Ahojtě, tak jsem tak dlouho hledala email adresu, az jsem ji na tebe nikde nenasla... :(

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, vybiram si kocarek na behani, muzes mi poradit? Resp. se mi moc libi tento https://www.detske-kocarky.cz/kocarek-cybex-eternis-m-air-3-2016.html . Tak jen jestli je vhody a ta cena spravedliva vuci tomu co ma. Dekuji. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Maruško, kočárek je to moc hezký, ale podle mě je to "normální" trojkombinace, ne běžecký kočár - běhat s tím určitě půjde, ale vzhledem k průměru koleček se asi docela nadřeš. Ale jsou holky, co běhaly a běhají s obyčejnými kočárky a vůbec jim to nevadí, já takhle zkusila blahý paměti xLander a strašně se s ním nadřela... Pokud chceš vyloženě běžecký, koukej na to, aby měl 16 palcová kola - kočáry jsou pak mnohem stabilnější a ta velká kola samozřejmě výrazně ulehčí tlačení. Nejlacinější býval xLander xRun - v podobné cenové relaci jako "tvůj" cybex.
      Hezký den
      Jitka

      Vymazat
  8. Paráda :) kde jsi prosím kupovala ten krásnej fusak? sháním nějakej kvalitní zimní fusak a už sem bezradná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, kupovala jsem ho tehdy na webu B.O.B.u, ale zdá se, že už ho, bohužel, nemají v nabídce - přeci jen je to už pět let (jestli dobře počítám) - ale mají jiné, třeba ti nějaký padne do oka: https://www.britax-roemer.cz/doplnky/prslusenstvi-ke-kocarkum

      Vymazat

Omlouvám se za kontrolu, ale nějak se mi nepříjemně rozmnožil spam. Díky!