Runner Reloaded

pondělí 16. prosince 2013

Kdybychom u nás měli rozšířené spolky anonymních setkávačů bojujících s různými hroznými a ještě horšími návyky, mohla bych se z fleku přidat do toho se zkratkou AP. Anonymních poblijónů. Na dnešním setkání bych vystoupila před dav z části zeleno-šedo-bílých zhroucených postav a hrdě prohlásila: "Ahoj, jmenuji se Jitka a už devět dní jsem nezvracela!"
S návratem mezi ty, kteří se každé ráno (a několikrát za noc) neutvrzují hodně zblízka o tom, že "sakra, zítra už ten záchod fakt musím umýt!", začala vystrkovat růžky i má lehká běžecká obsese. V pátek dorazila maminka hlídat M., abych si mohla (konečněpovícjakdvouletechnofuj!) umýt pořádně kuchyň. Poté, co jsem se téhle bohulibé činnosti věnovala osm a půl hodiny a ještě furt byla schopná mluvit, jsem usoudila, že co je proti tomu pár kiláčků pseudoběhu?
Abych si to náhodou nerozmyslela, roztroubila jsem plán zítra vyrazit, do všech (třech) stran. Když jsem po obědě začala štrachat v regálu s běžeckými věcmi, uvědomila jsem si, že to možná nebude až tak jednoduché. Totiž, když tak nějak trochu víc a pravidelnějc běháte, vypadáte nějak. Když běhat přestanete, cpete do sebe prasárny, v břiše máte mimino velký jako citron a k tomu vám hormonální smršť nadělá paseku s jistými (do té doby takřka neexistujícími) partiemi, vypadáte jinak. No a běžecký oblečení ač elastický, není (bohužel) roztahovací donekonečna.
Naprala jsem se do spoďárů, který se mi nelítostně zařízly do počínajícího převisu na bocích a na zadku stvořily cosi, co tvořit fakt nemají. Zaúpěla jsem. Poté jsem se pokusila nafutrovat nezvyklé vnady do podprsenky. Šlo to ztuha. Na zádech se mi vylouply další dva jezevčíci. Začala jsem funět. Ještěže aspoň ty ponožky jsou mi furt stejně. Nasoukala jsem se do trika, který Kačku decentně spláclo. Dobře, to není nejhorší. Pak ovšem přišly na řadu elasťáky. Rozhodla jsem se zahájit bojkot zrcadel. Větrovku jsem taktak dopla, nezbylo, než se opásat technikou a vyrazit.
Funěla jsem jak mašinka Tomáš, užitečnější jsem byla o poznání méně. Párkrát jsem nevěřícně ťukla do garminího sklíčka a snažila se mu naznačit, že by ty hodnoty TF mohl třeba přehodnotit. Nepřehodnotil. Čas o půl minuty na kilometry horší než v listopadu, tepy ovšem v průměru o deset vyšší. A tady teda rozhodně neplatí, že čím víc, tím líp.
V neděli jsem si spravila náladu. 12Honza si jen tak, protože byla neděle a vlastně to není tak daleko, zaběhl dvacet kiláků do mého revíru vyzvednout zásadní, literárně vysoce hodnotný a hmotnostně ještě hodnotnější svazek. A protože jak zpívá Janek Ledecký, sny se mají plnit, aspoň o Váánocííích, mně se jeden běžecký splnil a já si necelou hodinku mohla s Honzou zaběhat. Což bylo naprosto skvělý. Probrali jsme život, vesmír a tak vůbec a říkám si, že v takovýhle společnosti to ultra prostě MUSÍ utíkat (skoro) samo!
Doma jsem byla dotázána, co jsem si šlehla, že se směju jak šťastnej debil. Sedm kilometrů v tempu sedm třicet a svítila jsem až do večera :-).

PS: Scénky z manželské života:
(stojím před zrcadlem a zoufale cpu běžecký triko do elasťáků): "Vypadám jak jitrnice. Strhaná jitrnice!"
Můj muž: "Co se divíš? Ještě před týdnem jsi byla čiperná dvacítka, teď už ti táhne na čtyřicet!"
Jo, já se prostě uměla vdát ;-)

13 komentářů:

  1. Prosim te.. Moc ti to sluselo, vubec jsi nefunela, jen jsem te mel vic pustit ke slovu:)... nekdy napravime..:)
    Jinak potvrzuji, je to velmi hodnotna kniha! Nekdo sice rika, ze Star wars patri mezi typove lehci literaturu.. Ovsem.. zdani klame:)!!! Je to klasika a ma svou vahu!!! :)
    Moc diky za darek, spolecnost, skvelou naladu a fajn probehnuti.. At se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napodobne, napodobne!! A ke slovu jsi me rozhodne pustil :-) jsem rada, ze kniha doputovala do rukou znalce ;-)

      Vymazat
  2. Me by teda zajimalo, kdo vic mluvi, kdyz se sejde Jitka s 12Honzou... tech 7 km vam nemohlo stacit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdeže, možná sedm set? :-) Jsme ani pořádně nikoho nestihli pomluvit ;-)) A tak trochu si skáčeme do řeči, pravda... ;-) Rozhodně Honzovi nevěř, že mluvil víc než já ;-)

      Vymazat
    2. Já věřím tomu, že Honza mluvil víc, protože fněl míň. :D

      Kačka je jméno nového přírůstku nebo nějaká tvoje tělesná partie? :)

      A díky za připomenutí toho, že garmin jde zhasínat a rozsvěcet poklepáním. Úplně jsem na to zapomněl. :)

      Vymazat
    3. Já svoje tělesný části teda nepojmenovávám, ty jo? ;-) Takže a) je správně, zatím to vypadá na Kateřinu (Velikou) ;-)

      Vymazat
    4. April, chtel jsem puvodne nechat bez komentare.. Ovsem.. Jitka a ja .. v podstate patrime mezi velmi plache tvory.. Obcasna drobna povidavost je jen soucasti naseho mimikry..:).. abychom splynuli s davem..:).. To takovy David.. :)..:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
    5. Co já, co já? Já nic. :)

      Vymazat
  3. Když popisuješ to soukání do běžeckého, připomíná mi to mé soukání do běžeckého. Ty jsi ale na rozdíl ode mne těhotná a za pár měsíců budeš zase jako lunt! Takže netruchli a užívej si, že vůbec můžeš vyběhnout :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na rozdíl od tebe budu mít sakra co shazovat, to už je teď jistý... A ráda jsem, to zase jo! :-)

      Vymazat
    2. Tohle miluju.. Jak se sejdou slihly zensky a zacnou si povidat o "spekach",,:).. Joj! To je lepsi nez v rybarske hospode, kde kazdy roztahuje ruce.. a ten co je ma nejdelsi je nejlepsi rybar..:)
      To se tesim, az dorazite obe na nejake bezecke setkani.. to bude mazec..:). MSF! 12:)

      Vymazat
  4. Damy (a Honzo), je tyden pred Vanocema, barak plnej cukrovi, orechu, masla... nemohly bychom zmenit tema?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Cukroví jsem letos kompletně vysklila, takže jestli se chceš nějakýho v rámci zachování štíhlé linie zbavit, sem s ním ;-) Já už mu najdu využití :-D

      Vymazat

Omlouvám se za kontrolu, ale nějak se mi nepříjemně rozmnožil spam. Díky!